دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
رادیو جوان

حوزه/ سه ساعت در هیئت باشی و ذکر حسین حسین بگویی و درست یک ساعت بعد وقتی با آن حال خوب می‌خواهی به منزل بروی، ولی با مسأله ای مواجه شوی که در شب سوم محرم، رادیوی جمهوری اسلامی ایران که باید مروج فرهنگ حسینی بود، محل پخش ترانه و موزیک‌های تند و شاد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بعد از مراسم سینه‌زنی، پیرغلام هیئت میکروفن را به دست گرفت و دعای پایانی مجلس اباعبدالله الحسین(ع) بلندبلند خواند و بچه هیئتی‌ها هم بلندبلند آمین گفتند.

دعای همه مشترک بود! ظهور حضرت حجت(عج)، نابودی ویروس منحوس کرونا و شفای همه مریضان، بالأخص بیماران کرونایی...

پس از اتمام مراسم و توسلی کوتاه به حضرت رقیه(سلام‌الله‌علیها)، جمعیت آرام‌آرام و با رعایت فاصله از مجلس عزای حسین(ع) خارج شدند.

در حال برگشت به منزل بودم و ساعت از ۱ بامداد هم گذشته بود، به‌حسب عادت رادیوی ماشین را روشن کردم و بر لبم زمزمه «یا حسین، غریب مادرِ» بود.

ناگهان متوجه صدای ترانه‌ای ناموزون از رادیوی ماشین شدم! گوشه‌ای کنار اتوبان توقف کردم و نگاهی به دستگاه پخش کردم! رادیو موج FM بود. متحیرانه و متعجبانه کانال را عوض کردم و مجدد به همان موج رادیو برگشتم! باز همان ترانه و همان صدای ناموزون...

 دو سه‌دقیقه‌ای منتظر شدم تا ببینم واقعاً اشتباهی در پخش برنامه رخ داده است یا خیر... که متأسفانه گویا روال برنامه بر همین منوال بود و مجری برنامه «خط آزاد» رادیو جوان، بدون توجه به شئونات این دهه مقدس که سومین شب آن مزین شده به نام مقدس حضرت رقیه(سلام‌الله علیها)، شاد و خندان پیام‌های مخاطبین را می‌خواند...

عجیب حالم گرفته شد. سه ساعت در هیئت باشی و ذکر حسین حسین بگویی و درست یک ساعت بعد وقتی با آن حال خوب می‌خواهی به منزل روی، باید با چنین مسأله ای مواجه شوی که در شب سوم محرم، رادیوی جمهوری اسلامی ایران که باید مروج فرهنگ حسینی بود، محل پخش ترانه و موزیک‌های تند و شاد باشد.

 این صوت متعلق به برنامه «خط آزاد» با مجری‌گری فاطمه صداقتی است از فرکانس FM موج رادیویی ۸۸۰ می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    5 0
    فقط آدم میتوانه بگه متاسفانه
  • حميد IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    2 0
    و فقط ميشه گفت بارك الله مدير صدا و سيما در جمهوري اسلامي حالا شروع كنيد به توجيح كردن كار و درآخر هم چند روزي به مجري و دست اندركاران اون برنامه مرخصي(تشويقي) بديد تا آبها از آسياب بيفته باز بيايد خدمت كنيد واقعا تاسف داره
  • حسین IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 4
    البته جناب شما که دغدغه دین دارید رادیو اربعین را بشنوید که حال خوبتون خراب نشه.شما نقطه تعادل غم و شادی را در نظر بگیرید.تفکر و منش حسینی را پیشه کنید نه صرفا بر سر و سینه زدن
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 0
      جناب ! مگر نفرمودند شیعتنا یفرحون بفرحنا یحزنون بحزننا ؟ این شاد دیده نشدن ائمه علیهم الصلاة و السلام یعنی چه ؟ رادیو جوان ارائه کننده سبک جوان اهل بیتی باید باشد یا ... ؟
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      1 0
      معیار تعادل چه کسانی هستند ؟ اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین یا ... ؟ کسی نخواسته که رادیو جوان شب و روز نوحه و گریه داشته باشد ، اما طاغوت هم احترام چنین ایامی داشت .
  • اسما SG ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 0
    واقعا متأسف شدم.... چقدر بده اینکه هیچ کس نظارت نمی کنه روی برنامه های رادیو
  • سامی US ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 0
    عجب بابااااااا دیگه نوبرشونه اینا حتی اینجا هم مردم تم محرمی برداشتن. اونقوت تو خود ایران از رادیوی جمهوری اسلامی ترانه پخش میشه واعجبا از این مسئولین
  • صلی الله علیک یا أباعبدالله الحسین (ع) IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    فقط باید تأسف خورد
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 1
    حضرات خیلی لطف کرده اند ، آمده اند رادیو ترتیل را تعطیل کرده اند و محرم بجایش گذاشته اند ! امام حسین علیه السلام از جمله دلایلشان برای فرصت خواهی شب عاشوراء تلاوت قرآن بود و معلوم است که تلاوت ایشان بر اساس سفارش قرآن می بایستی ترتیل باشد ، چرا که فرمود و رتل القرآن ترتیلا .